Het waren de mannen van RUN-D.M.C. die halverwege de jaren 80 als eersten een grote sponsordeal sloten met adidas. Ze maakten er flinke naam mee, want waar je Master Jay, Run en D.M.C zag, zag je adidas en andersom. De drie bekende strepen van adidas leken zelfs het officieuze logo te zijn geworden van de band, zo waren de twee partijen met elkaar verweven. Adidas ademde gewoon hiphop. Na Run-D.M.C. was het echter een periode van stilte rondom adidas en grote artiesten, het Duitse label concentreerde zich meer rondom wielrennen, tennis, hockey, basketbal en voetbal, hoewel Korn eind jaren 90 nog wel het nummer ‘A.D.I.D.A.S.’ opnam. Adidas staat toch op de een of andere manier gerelateerd aan rap, zeker voor de old-school-liefhebbers.
Om het merk weer te herinneren aan deze combinatie en de basketbal en haar traditie met hiphop te refereren, pakten adidas en Footlocker het idee om die twee te combineren en ons te inspireren dit stuk te schrijven op Maxazine en het artikel te sponsoren. Kijk, dat is leuk, maar het leukste is dat ze Snoop Lion (ofwel Snoop Dogg) gebruikten als main karakter voor de Space Diver, de nieuwe adidas schoen die exclusief bij Foot Locker te verkrijgen is.
Ja inderdaad, bij space denk je al snel aan Snoop, en de basketbalschoenen die hij aangereikt krijgt bezorgen hem de spacy smoke die doorgaans bij concerten van de rapper in de zaal (en kleedkamer) rondhangt. Om Snoop’s nieuwe naam te verduidelijken wordt de smoke een lion (leeuw), wat het gehele idee weer bij het begin brengt. Smooth, chill en spacy, zoals we Snoop kennen, maar dan voortaan met adidas. Adidas en hiphop zijn weer gewoon bij elkaar, waar ze horen, hoewel Snoop’s ommekeer tot de rasta wellicht meer mensen zal aanspreken dan de hiphoppers alleen.