Woensdag 29 februari is de grote dag, Nederland speelt in en tegen Engeland, en voor het eerst zal dat gebeuren in het nieuwe uitshirt. Het uitshirt van het Nederlands Elftal is er wederom een van vaste shirtleverancier Nike, en zoals dat hoort wordt dat shirt groots gelanceerd voor vriend en vijand. Hoe groter hoe intimiderender het is voor de tegenstanders (denk aan de haka van het Nieuw Zeelandse rugby-team) en Nike organiseerde daarom afgelopen donderdag bij de Bijenkorf in Amsterdam het nieuwe shirt, grootser dan groots.
De lancering van het shirt is opgenomen in een nieuwe videoclip, die overal en nergens getoond wordt, zo ook hieronder. Waarom hij interessant is voor ons (en jullie), is de man die het geheel begeleidt. Nike en het Nederlands Elftal hebben niemand minder dan DJ Afrojack ingeschakeld. Afrojack staat garant voor veel promotie en dat is wat onze jongens nodig hebben. Het is daarom ook de ideale manier om een nieuw shirt in de markt te zetten, en wees nu eerlijk, Afrojack heeft Tiësto en Armin van Buuren toch inmiddels al lang verdrongen als het gaat om de populairste DJ van ons land c.q. de wereld?
De ontwerpers van het shirt zijn ook niet over 1 nacht ijs gegaan. Ze gingen tijdens het ontwerpproces o.a. te rade bij een groot aantal internationals: Wesley Sneijder, Rafael van der Vaart, John Heitinga, Klaas-Jan Huntelaar, Gregory van der Wiel en Kevin Strootman. In de kraag is de tekst ‘nieuwe meesters’ opgenomen, dat verwijst naar de ‘oude meesters’ zoals Rembrandt en Vermeer. De voetballers zijn heden ten dage de nieuwe kunstenaars, die over de gehele wereld bekend zijn. Onze vraag is dan aan wie Afrojack dacht tijdens het ontwerpen van de muziek voor ‘ons’ Oranje…