De populaire pop/klassiek cross-over band Il Divo, bestaande uit David Miller, Carlos Marin, Sebastien Izambard en Urs Buhler, brengt op 18 november hun nieuwe album ‘Wicked Game’ uit. Ter promotie van dit album zullen ze eind november voor twee dagen in Nederland zijn. Ondertussen het trademark van de heren, bevat dit album weer een groot aantal pop hits – gegoten in een klassiek jasje. Zo hebben deze keer o.a. de Chris Isaak klassieker ‘Wicked Game’, Roy Orbison’s ‘Crying’, en het veel gecoverde ‘Time To Say Goodbye’ de Il Divo behandeling gekregen.
Op initiatief van de fans van de groep, is het Il Divo fan-project gestart. ‘Divas’ uit het hele land hebben toegezegd zich in hun woonplaats te willen inzetten voor de promotie van Il Divo, en met de hulp van platenlabel Sony Music en de mannen zelf, krijgen zij voor dit doel een promotiepakket – bestaande uit o.a. posters en flyers – waarmee ze vervolgens heel Nederland in de ban van Il Divo proberen te krijgen.
De mannen van Il Divo zelf gaven aan dat “[We] can’t wait to get back to Holland, [it] has a special place in all of our hearts…! We are so excited about the release of our new album…hopefully all our Dutch fans will love it.” Zij zijn dan ook erg te spreken over dit geweldige idee van hun fans, en moedigen hun andere Nederlandse fans aan zich achter deze beweging te scharen. Voor inschrijving en meer informatie kan men terecht op http://ildivo.sonymusic.nl, en fans die een promotiepakket – bestaande uit posters en flyers – willen aanvragen kunnen dit doen door een mailtje naar contact.ildivo@sonymusic.com te sturen o.v.v. naam en adres!