Afgelopen donderdag, 15 november, is de online voorverkoop van het festivalbandje voor Oerol 2019 met succes van start gegaan. Door de voorverkoop eerder te beginnen geeft Oerol gehoor aan informatie die naar voren kwam uit de bezoekers enquête over de editie van 2018. Daaruit bleek dat veel Oerol-gangers al in de winter beginnen met plannen maken en daarom ook graag eerder hun festivalbandje willen kunnen aanschaffen, vaak in combinatie met het vastleggen van accommodatie en bootreis.
De start van de verkoop ging gepaard met een brede introductie van het Oerol ambassadeursprogramma. Daarvoor is een campagne gelanceerd via de bestaande Oerol-website, Instagram en Facebook. Tijdens het eerste weekend zijn al enkele honderden festivalbandjes aangeschaft en hebben zich tientallen ambassadeurs aangemeld.
Oerol ambassadeurs die zelf al een bandje hebben aangeschaft, kunnen via het programma hun vrienden en familie uitnodigen om festivalbandjes te kopen met een aantrekkelijke korting. Voor elke keer dat iemand via hen een aankoop doet worden punten toegekend. De ambassadeur kan deze punten inwisselen voor mooie beloningen zoals een vrijkaartje voor een theatervoorstelling of concert, een unieke Oerol-bag van gerecycled festivalmateriaal of zelfs een Oerol All-in arrangement.
Oerol wil met dit programma trouwe Oerolbezoekers belonen die zich sterk maken als ambassadeur van het festival. Ook hoopt Oerol hiermee een nieuwe jonge doelgroep aan te sporen om hun bezoek aan Oerol vast te leggen. Oerol 2019 zal plaatsvinden van 14 tot en met 23 juni.