Jasper Steverlinck heeft zondagavond de Effenaar in Eindhoven betoverd met een gevarieerde en ontroerende show. De Belgische singer-songwriter, bekend van hits als ‘Laatste keer’ en ‘Ademnood’, presenteerde zijn nieuwste album aan een uitverkocht publiek. Met enkel zijn getalenteerde pianist Valentijn Elsen op het podium creëerde Steverlinck een intieme sfeer. De setlist was een mooie afspiegeling van zijn muzikale carrière, met nummers van zijn oudere albums en gloednieuwe tracks van ‘The Healing’.
Het concert begon met de ingetogen en melancholische nummers ‘Dear Life’ en ‘Don’t Come Crying to Me Now’, die de toon zetten voor de rest van de avond. De sympathieke Steverlinck liet zijn prachtige stem met volle teugen schallen en betoverde de zaal met zijn pakkende melodieën. De sfeer wisselde al snel af met uptempo nummers zoals ‘Here’s to Love’ en ‘Raise My Voice’, die het publiek lieten dansen. De Belg bewees hiermee zijn talent om zowel ingetogen als energieke muziek te maken.
Tijdens het nummer ‘That’s Not How Dreams Are Made’ werd er helaas een persoon in de zaal onwel door de hitte. Het concert werd kortstondig onderbroken om de EHBO hun gang te laten gaan. De persoon in kwestie werd verzorgd en kon daarna het concert gewoon blijven volgen. Na deze schrikmoment ging het concert verder met ‘Cold’, gevolgd door een prachtige versie van ‘Somebody to Love’ van Queen. Een onverwacht hoogtepunt was toen Steverlinck tijdens dit nummer de zaal inliep en het tussen het publiek bleef zingen. Dit creëerde een mooie interactie met zijn fans.
Na dit bijzondere moment vervolgde Steverlinck de show met ‘Rivers’, ‘You Are’ (oorspronkelijk van zijn oude band Arid) en ‘Need Your Love’. De gevoelige ballades ‘Nashville Tears’ en titeltrack ‘The Healing’ brachten een diepe rust over de zaal. Het concert naderde zijn einde met ‘Remember You’ en natuurlijk kwam Steverlinck terug voor een toegift.
In die toegift, startende met ‘Malena’, ging de versterker helaas stuk. De muziek viel stil en de zaal werd muisstil. Steverlinck, onverstoorbaar, zong het nummer akoestisch verder met de piano op de achtergrond. Het publiek luisterde ademloos toe, gegrepen door de pure kracht van zijn stem en de intieme sfeer die ontstond. Het was een onvergetelijk moment dat leek op een huiskamerconcert. Na dit bijzondere intermezzo werden de technische problemen verholpen en kon de show verder gaan. Jasper vervolgde met ‘Nessun dorma’, de beroemde aria van Giacomo Puccini die de laatste grote aria uit de klassieke fase van de westerse opera wordt genoemd. Steverlinck bewees hiermee opnieuw zijn vocale kracht en breedte van repertoire.
‘Lift You Up’ en ‘A Song for You’ (de Leon Russell cover) zorgden voor een energieke afsluiting van de avond. Het publiek beloonde Steverlinck met een staande ovatie (op zich logisch bij een staand concert) en langdurig applaus. Jasper Steverlinck heeft once again bewezen een van de beste live-artiesten van België te zijn. Met zijn betoverende stem, ontroerende teksten, innemende podiumprésence, onverwachte momenten en unieke omgang met technische problemen wist hij de Effenaar te transformeren in een onvergetelijke beleving.