Na een optreden in het hart van Times Square in juli van dit jaar werd B.T. The Artist uitgenodigd om voor twee dagen terug te komen naar de Big Apple om de jeugd van Harlem aan te moedigen en te verblijden met zijn komst, bij de Kids Zone, gedurende de Harlem Week. Dag één begon met de introductie van BT als een nieuw talent waarbij zijn naam werd weggelaten, maar na zijn optreden schreeuwde het publiek zijn naam uit, alsmede die van gastheer van het evenement, Don Thomas die BT prees als; “Muziek waar onze jongeren naar zouden moeten luisteren.”
Het hoogtepunt van de eerste dag was echter toen de WNBA-mascotte van het NY Liberty Women’s basketbalteam zich bij BT voegde terwijl hij alle drie de nummers van zijn set opvoerde. Hij begon met zijn eerste nummer ‘Problem’. Eerst danste de mascotte en moedigde het publiek aan om mee te doen. De deelname van de mascotte escaleerde vervolgens tot een duo-optreden toen BT de mascotte aanmoedigde om mee te doen met zijn tweede nummer, getiteld ‘Different’. Het was echter pas toen de twee zijn laatste nummer uitvoerden dat het de interesse wekte van de WNBA-vertegenwoordiger om BT ook tijdens de rust op te laten treden.
Dag 2 was meer van hetzelfde, maar nadat BT optrad voor het publiek (waaronder de politiecommissaris van New York), begon hij te netwerken en de interesse te wekken van zoveel amusementsiconen uit Harlem en New York City, zoals NY-radiopersoonlijkheden Fred Buggs en DJ Red Alert. Hij ontmoette ook de superheld onder de DJ’s; DJ Jon Snel. Alsof dat nog niet genoeg was, ontmoette hij ook een van de belangrijkste straatactivisten van Harlem, mevrouw Iesha Sekou van het Peace Café en oprichter van Street Corner Resources. Ze was zo onder de indruk van het pleidooi van BT The Artist dat ze hem uitnodigde om op te treden in het Peace Café.
Ja, BT de artiest alias The Street Activist deed precies dat tijdens Harlem Week. Dus wat brengt de toekomst voor deze opkomende artiest? Hij is van plan om in september terug te keren voor de New York Fashion Week om op te treden voor een van de belangrijkste private couture-labels van New York. Boston’s eigen homie is erin geslaagd om van NYC zijn tweede thuis te maken.