Middenin de transitieperiode waarin pop geleidelijk omsloeg naar rock, maakte The Who in 1967 een baanbrekend album. Met ‘The Who Sell Out’ maakten Roger Daltrey, Pete Townshend, Keith Moon en John Entwistle een album dat door het toonaangevende tijdschrift Rolling Stone is bestempeld als hun beste album ooit.
En dat terwijl Pete Townshend het gevoel had dat hij niet voldoende nummers had voor het album. Ze besloten hun eigen jingles en reclames aan het album toe te voegen, waardoor de plaat klonk als een piratenradiostation. Uniek voor die tijd en daarmee werd het baanbrekend als conceptalbum.
Deze muzikale mijlpaal wordt op 23 april opnieuw uitgebracht in een superdeluxe uitgave, voorzien van 112 opnames, een boek met uniek beeldmateriaal uit die periode en commentaar van o.a. Pete Townshend. Verder zijn er meerdere goodies toegevoegd, waaronder posters, bumperstickers en een kopie van Keith Moons lidmaatschapskaart van de befaamde Londense Speakeasy Club.
Aan de hoes van het album kleeft nog een mooi verhaal. Als knipoog naar de popart beweging, poseerden de bandleden met producten alsof ze voor een advertentiefoto op de foto gingen. Roger Daltrey, die hiervoor urenlang in een bad met witte bonen in tomatensaus zat, zou daardoor zelfs een longontsteking hebben opgelopen. Over de verwachtingen voor die fotoshoot zei Pete Townshend in 2020 nog: “We were hoping to get free Jaguars. We got fifty free tins of baked beans.”