“She’s a girl verdiende een goede videoclip. Het volk had gesproken; reacties van vrienden en vage kennissen vulden mijn digitale postvak met louter superlatieven. Maar gezien mijn immer drukker wordende leven als schrijver, vader en rockicoon wilde ik er hooguit een ochtend en een middag aan besteden. Geen lastige acteurs, dikke producties of onmogelijke regisseurs, gewoon dicht bij huis. Ook wilde ik er het liefst wat lol aan beleven en moest het allemaal qua kosten overzichtelijk blijven.”
Simon Keats was stellig toen het ging over zijn nieuwe videoclip. “Nogal een verlanglijst, maar gelukkig wist ik precies wie ik voor deze klus moest bellen.” Na de ‘L.A. Sessions’ ep (2015) en de albums ‘Time (2010) en ‘Space’ (2017), bleef Simon Keats zijn repertoire uitbreiden met smaakvol vormgegeven pareltjes. Voor het seizoen 2018/2019 zijn een serie nieuwe singles gepland, de vierde ‘She’s a Girl’ is onlangs naar buiten gebracht, en daarvan gaat vandaag de clip in première op Maxazine. Voor de muzikale begeleiding doet hij een beroep op Benelux’ finest: Maarten van Damme op gitaar (Racoon, Wende Snijders), Arjan Spies op basgitaar (The Kik) en Wim Geenen op drums (Admiral Freebee).
Hoewel Keats erg trouw is aan het genre, is het onmogelijk om Simon Keats in een hokje te stoppen. Want wie besluit een dance-event te hacken en voor 10.000 danceliefhebbers op te treden of een maand lang in Los Angeles te bivakkeren zonder geld of contacten? Wie besluit een talkshow in het leven te roepen en bekende artiesten als Benjamin Herman, Frans Duijts, Danny Vera en Lucky Fonz uit te nodigen, of een plaat op te nemen in New York met zijn sixties held Eric Andersen?
“Mijn oudste broer schiet al jaar en dag geweldige films en reclames en mijn jongste broer is dan wel officieel geen acteur maar hij had tot nu toe steevast een rol toebedeeld gekregen in mijn vorige clips en was een seizoen lang mijn sidekick tijdens de The Simon Keats Show – acteren zit in zijn bloed. Met die twee had ik al de basis voor mijn scenario en de garantie dat we konden lachen.”, aldus Simon, “Een paar dagen later gooide ik al het materiaal bij mijn vaste editor Maarten op zijn bureau en voilà: ziehier de clip!”