Iedere dag tipt Maxazine zijn lezers over wat er die dag te doen is op het gebied van muziek. Concerten, festivals of wellicht iets heel aparts. Dagelijks wordt er één concert of festival uitgelicht waar vreemd genoeg nog kaarten voor verkrijgbaar zijn. Voor de last minute beslisser, die vandaag nog een gezellige avond wil hebben! Vandaag tipt Maxazine: Bettie Serveert in P60.
Concerttip vrijdag 12 januari: Bettie Serveert in P60
Al sinds de jaren ’90 niet meer weg te denken in het Nederlandse muzieklandschap: Bettie Serveert. Debuutplaat ‘Palomine’ staat bol van het typische alternatieve geluid wat de band zo kenmerkt. Dromerige melodieën, de emotioneel gelaagde gitaarpartijen van Peter Visser en natuurlijk Carol van Dyk’s meeslepende, verleidende zang. Heden ten dage is dat niet anders!
In het najaar van 2016 bestond de band inmiddels 25 jaar en dat werd gevierd met gloednieuw album ‘Damaged Good’. De jubileumplaat werd eind vorig jaar met lovende reacties ontvangen. Media zoals Musicmaker, Trouw en het Parool omschrijven ‘Damaged Good’ zelfs als één van de beste albums die Bettie Serveert in hun 25-jarig bestaan heeft uitgebracht.
Het album klinkt als een ‘groot verhaal’: Van korte liedjes die amper zestig seconden duren tot een compleet epos van acht minuten en alles ertussenin. Intens, ruig, teder en bovenal met veel vuur en passie. Een aantal liedjes zal zeker ook herinneringen oproepen aan de klassieker ‘Palomine’, het debuut waar het vijfentwintig jaar geleden allemaal mee begon.
Support Martha Jane and the Talisman
Country grunge gedoopt in blues met een sprankeltje voodoo, dat is Martha Jane and the Talisman. Muzikaal is de band enerzijds geïnspireerd door The Black Keys, Tom Waits, Jack White, PJ Harvey en Nirvana en anderzijds door Lee Dorsey, Otis Redding, Nina Simone en Ike &Tina Turner.
Op 14 September 2016 bracht Martha Jane & the Talisman, bestaande uit Martha Jane Settler, Maarten van der Grinten en Sun Mi Hong, het debuutalbum ‘Hello Demon’ uit. Het album is geproduceerd door geluidsguru Attie Bauw (o.m. de Staat en Racoon) en opgenomen in de Bullet Sound Studios. In de studio is volop geëxperimenteerd en hebben ideeën en songs de tijd gekregen om te rijpen. Het resultaat is een eigenzinnige, mystieke en rauwe plaat; een alternatieve mix van blues, grunge en country.