Op 17 maart 2017 brengt Coely haar langverwachte debuutalbum uit: ‘Different Waters’. In 2012 brak Coely door met haar single ‘Ain’t Chasing Pavements’, maar een full album had geen haast. Coely en haar collectief Beatville namen de tijd om te touren (en niet met de minste: Kanye West! Kendrick Lamar! Snoop Dogg!), veel te schrijven en te experimenteren zonder tijdsdruk. Het resultaat? Daar moeten we nog even op wachten. Gelukkig zijn er alvast 4 zoethoudertjes: ‘My Tomorrow’ en ‘Ain’t Chasing Pavements’ maar ook de single van 2016 ‘Don’t Care’ én de nieuwe track ‘Wake Up Call’.
Met een plaat onder de arm zal Coely ook stap voor stap het buitenland veroveren: In maart staat ze alvast op het gerenommeerde South By South West (SXSW) showcase festival in Amerika. En daarop volgend een daverende release show in eigen land. Op 30 maart staat ze in een bijna uitverkochte Ancienne Belgique. De laatste tickets gaan de deur uit, snel zijn is de boodschap. En of er gedanst zal worden:
“De energie van ‘Different Waters’ is anders. Dansbaar! Je moet nu wel bewegen”, vertelt Coely. Haar roots zal ze echter nooit verloochenen. Mijn verleden zit vervat in mijn liedjes. Ik kan soms niet geloven dat ik nog steeds recht sta. Ik besef dat veel mensen in de wereld hun weg niet vinden. Ik ben uit alles sterker gekomen. Vanaf nu telt alleen de toekomst”.
Op de hoes, een creatie van Jesse Willems, zien we Coely’s profiel op een oudroze achtergrond. Haar ogen worden ‘gecensureerd’ door wolken. Jesse is net als Coely een Antwerps talent ‘on the rise’ met onder andere internationale publicaties in The New York Times en The Times UK. Willems is met dit albumontwerp niet aan zijn proefstuk toe: hij ontwierp ook de albumhoes van megasucces Swedish House Mafia (‘Until One’).