Mojo Concerts start binnenkort met het managen van veelbelovende Nederlandse artiesten. Dat zegt mede-directeur Rob Trommelen na afloop van zijn keynote tijdens het showcase festival Eurosonic Noorderslag in Groningen. “Het gaat om artiesten die potentie hebben over de grens. We hebben een groot internationaal netwerk en kunnen artiesten daar mee helpen.”
Trommelen, die onder meer hoofd programmering van Pinkpop is, geeft aan dat Mojo de ambitie heeft om meer te betekenen in de Nederlandse markt. “Onze core business is buitenlandse bands boeken en festivals programmeren, maar wij zien wel een uitdaging om meer te betekenen op de Nederlandse markt.”
Volgens Trommelen, ook manager van de Nederlandse artiest Kovacs, is de eerstvolgende stap die het bedrijf gaat doen dan ook logisch. “Ik denk dat dat automatisch betekent dat je ook management gaat doen van artiesten als bedrijf.”
De plannen voor het managen van artiesten zijn nog niet in detail uitgewerkt. “Er zijn nog geen concrete plannen maar die komen wel heel snel. Binnen nu en een half jaar gaan we aan de bak.
Onze toegevoegde waarde is natuurlijk naast ons vakmanschap ons internationale netwerk. Vandaar dat Mojo goed kijkt naar Nederlandse acts met buitenlandse potentie.”
Het gaat volgens Trommelen goed met Mojo. “De platenbusiness brengt heel weinig op voor de artiest dus ze moeten wel toeren. Om de tour te ondersteunen wordt er een plaat uitgebracht. Wat natuurlijk voor ons een geweldige move was want wij zijn drukker dan ooit als live promoters.”
De consequentie van deze trend is wel dat Mojo zelf meer moet moet investeren in acts. “We missen de investering die plantenmaatschappijen vroeger deden. Nu betalen we bijvoorbeeld al een showcase van een artiest. Management is een logische volgende stap.”
©FaceCulture