Vannacht beleefden ruim 40.000 dance liefhebbers uit meer dan 75 landen de wereldpremière van de nieuwe show van Sensation ‘Welcome to the Pleasuredome’. Het thema van dit jaar staat volledig in het teken van de ultieme speeltuin voor volwassenen die alle zintuigen prikkelt. De combinatie van unieke special effects, lichtshows en pyrotechniek zorgt samen met de (inter)nationale line-up van top dj’s en het hoogste decor ooit, voor een onevenaarbaar wereldtournee.
Een nacht vol verleiding
De show start met enorme hydraulische bogen die omhoog komen tot een indrukwekkende hoogte van maar liefst 23 meter. Daarmee vormt dit gloednieuwe decor het hoogste van Sensation ooit. De dj-booth staat tussen de bogen en is gevestigd in een gigantische carrousel met levensgrote paradepaarden en 11 meter hoge vrouwenlichamen, die sensueel tegen de carrousel leunen. In combinatie met de spectaculaire lichtshow, burlesk danseressen, acrobaten en bijzondere special effects zorgt dit voor een onvergetelijke reis door de nacht.
Dansvloer ontketend
Nadat Mr. White traditiegetrouw de show op spectaculaire wijze opent, neemt de Nederlandse Chuckie het stokje van hem over en brengt het publiek naar een volgend niveau. Halverwege de avond stapt Nicky Romero de dj-booth in en laat hij wederom zien waarom hij in de top 10 DJ ranking van de wereld staat. De dansvloer ontketent als de achttienjarige superster Martin Garrix de draaitafels overneemt. Het publiek ontploft als hij het Sensation Anthem “Tremor” speelt, dat hij samen met Dimitri Vegas & Like Mike produceerde. Het Belgische duo laten de grond schudden vanaf het moment dat ze op de play button drukken. The Australische tweelingzussen NERVO eindigen de avond in stijl met een stevige set die iedereen op de dansvloer houdt tot het einde van de show.
De première heeft de verwachtingen van Duncan Stutterheim, CEO SFX Europe en mede-oprichter van ID&T, overtroffen. “Vanaf de opening met de iconische Mr. White tot de afsluiting met NERVO, alle dj’s speelden uptempo. Samen zorgden zij ervoor dat er een ongelofelijke energie vrijkwam. Vanwege de manier waarop de show is opgebouwd, samen met dit soort geweldige artiesten en acts, bleef het publiek de hele nacht betoverd. Het WK kijken was ook een eerste, maar zeer bijzondere ervaring. Helemaal na de verlenging en de penalty’s. Het was flink wat extra werk om iedereen de wedstrijd te kunnen laten zien, maar het was het meer dan waard. Wat een geweldig feest!”
Sensation doneert 1.340 aantal uur aan 10,000 HOURS
Sensation heeft in de aanloop naar het event 1.340 uur bijgedragen aan de stichting 10,000 HOURS. Een initiatief van ID&T dat jonge mensen inspireert om hun tijd te doneren en daarmee iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo organiseerde Sensation de afgelopen paar weken vrijwilligersdagen in Amsterdam en Sint Petersburg. Ambassadeur Nicky Romero organiseerde vlak voor Sensation ook een speciale dj-dag waar hij met fans en graffiti kunstenaar Royalsteelz een gezinsvervangend huis opvrolijkte.
Over Sensation
Wat in 2000 begon als eenmalige happening in de Amsterdam ArenA, is uitgegroeid tot een internationaal fenomeen dat 30 landen bezocht en wereldwijd ruim 2 miljoen bezoekers heeft getrokken tot nu toe. Sensation maakt haar naam waar met thema’s waarin het publiek betrokken wordt door middel van de witte dresscode. Het concept won awards voor ‘best event of the year’ in onder meer Nederland, Duitsland, Australië, Brazilië en Denemarken. Sensation gebruikt de positieve kracht van muziek en dans als een universele taal die miljoenen mensen met elkaar verbindt.
10,000 HOURS
Wereldwijd inspireert 10,000 HOURS jonge mensen om tijd te doneren en iets goeds te doen voor een ander. In samenwerking met festivals en dj’s organiseert 10,000 HOURS vrijwilligersdagen. Van het renoveren van speelplaatsen voor kinderen met een verstandelijke beperking, tot het bieden van een helpende hand in verzorgingshuizen voor ouderen. Geïnspireerd door de positieve sfeer onder bezoekers van dancefestivals, ontstond in 2010 het idee om krachten te bundelen en gezamenlijk tijd te doneren aan het milieu en maatschappelijke organisaties die het hard nodig hebben.