André van Duin is onder het Nederlandse publiek de meest gewaardeerde artiest. Hij is zelfs populairder dan Marco Borsato en Guus Meeuwis. Onder de cultuurorganisaties behoudt het Anne Frank Huis de eerste positie. De afstand met het succesvolle Rijksmuseum wordt echter steeds kleiner. De VVV Cadeaubon is het sterkste merk onder de culturele tegoedbonnen. Dit blijkt uit het tweejaarlijkse Cultuursector Merkenonderzoek door Hendrik Beerda Brand Consultancy onder 3.000 Nederlanders.
Vijftig jaar na zijn start als artiest is André van Duin onverminderd populair onder de Nederlandse bevolking. Zijn imago is in de afgelopen jaren zelfs nog iets sterker geworden waardoor hij sterren als Marco Borsato en Guus Meeuwis achter zich laat. Meeuwis was bij het laatste onderzoek in 2012 nog de artiest met de sterkste naam. De top van de ranglijst van populairste artiesten is al jaren redelijk stabiel. Nieuwkomer is Joop van den Ende met zijn bedrijf dat musicals en theatershows produceert.
Top-10 cultuurmakers met de sterkste reputatie
1. André van Duin
2. Marco Borsato
3. Guus Meeuwis
4. Ilse de Lange
5. Herman Finkers
6. André Rieu
7. Paul de Leeuw
8. Joop van den Ende Theaterproducties
9. Golden Earring
10. Blf
Herman van Veen en Boudewijn de Groot zijn uit de gratie
Terwijl Herman van Veen in 2012 nog een hoge notering had op de ranglijst van sterkste cultuurmerken, lijkt de Nederlandse bevolking hem nu bijna te zijn vergeten. Samen met een andere oudgediende, Boudewijn de Groot, is hij in 2014 niet meer op de ranglijst te vinden. Ook een aantal jongere cultuurmakers met een hoge notering in 2012, waaronder Isa Hoes en Jeroen van Koningsbrugge, zijn in korte tijd onzichtbaar geworden als cultuurmaker.