“In zijn tweede avondvullende show dendert Max weer als een ongeleid projectiel over het podium en geeft ie ruim baan aan zijn innerlijke ‘schlemiel’: De verliezer, de sukkel, de loser. Gewoon… omdat dat veel leuker is dan al die mensen die de beste, de snelste en de strakste willen zijn!” Aldus de vooraankondiging.
Max mag dan als typetje op het podium graag de kneusjes spelen, als Max zelf staat hij op het podium z’n mannetje. Als de techniek en een klapperende deur achter het podium het begin van het programma verstoren, speelt hij alsof het erbij hoort. De routine na het vele malen spelen van deze show, maakt het mogelijk de incidenten te koppelen aan de eigenlijke verhaallijn. De winnaar van de Publieksprijs Cameretten 2008 heeft in zijn spel en muzikaliteit veel weg van Klaas van der Eerden. Zijn Brabantse accent en motoriek doet denken aan Theo Maassen, maar met de fair van Guido Weijers. De pakweg 150 man in de zaal zien een cabaretier die weet wat hij kan en wil. Naast verschillende typetjes en hun stemmen bezit Max de kunst van het acteren van diverse muziekstijlen, bijvoorbeeld de blues, die als een rode draad door het programma lopen. De vertolking van Guus Meeuwis is hilarisch (met een herschreven lied), maar ook het na-apen van de klanken van een boyband is knap. Max pakt veelal herkenbare situaties uit het leven waarbij de TV (met o.a. De Rijdende Rechter) een belangrijke bron is voor inspiratie. Pak daarbij nog wat verhalen uit zijn eigen omgeving (opgedaan tijdens o.a. verjaardagen, verteld hij na afloop) en men krijgt een gevarieerde voorstelling. Er zit voor iedereen wel iets leuks bij. In een interview voor de plaatselijke krant biecht hij op toch wel ooit in Theater Carré te willen staan. Hij heeft de ambitie om verder te groeien, zegt hij zelf. En dat heeft Max van den Burg zeker. Hij wil (en kan) zoveel dingen dat het moeilijk in één show past. We zien zoveel verschillende podiumkunsten, dat het nog een boeiende zoektocht zal worden naar een écht eigen stijl die ‘Max van den Burg” heet. Succes.