Gisteren heeft de voor een Grammy genomineerde DJ Armin van Buuren een samenwerking aangekondigd met Heineken, waarmee hij zijn fans uitdaagt om alcohol gebruik onder controle te houden tijdens een avond uit. De wereldwijde campagne, genaamd ‘Dance More, Drink Slow’, draagt op een nieuwe manier een sterke boodschap over verantwoordelijk alcoholgebruik met zich mee. Het benadrukt het belang van controle houden over alcoholgebruik tijdens een gezellig avondje uit. De ‘Dance More, Drink Slow’ campagne wordt kracht bijgestaan door de nieuwe Armin van Buuren track genaamd ‘Save My Night’, die aanmoedigt tot het matigen van drankgebruik tijdens het uitgaan.
De ‘Dance More, Drink Slow’ campagne zal ook tot leven worden gebracht via ‘The Experiment’, een film met Armin van Buuren. Het sociale experiment concentreert zich op twee verschillende nachten in dezelfde club met als enige verschil de DJ. De film demonstreert de invloed die een DJ op de consument kan hebben om hun drankgebruik aan te passen en dus meer te dansen en langzamer drank te nuttigen.
“De reden waarom ik met Heineken aan de ‘Dance More, Drink Slow’ campagne samenwerk, is omdat dit een fantastische kans is, en tevens verantwoordelijkheid, om beter met het publiek te binden en hun gedrag positief te beïnvloeden. Verantwoordelijk omgaan met drank is een belangrijke issue en om dat via mijn muziek, zeker via de ‘Save My Night’ track, te kunnen delen met mijn fans op de dansvloer, is echt uniek.”