Vanavond staat Krystl met haar clubtour ‘Undefeatable’ in Patronaat in Haarlem.
Haar tweede album Undefeatable is uitgekomen in september 2013 en viel op door een veel minder luchtige toon dan debuutalbum ‘Rolling’ uit 2011. Van dat debuutalbum kwam het uiterst succesvolle Golden Days dat zodanig de aandacht trok dat het werd gebruikt in een reclamespot van Martini Spumante, en verder ook de hitsingle Bottles.
Undefeatable blijft weliswaar pop, maar hier gaat Krystl veel meer de diepte in. Voorafgaand aan de albumrelease heeft ze in april al de single Circles uitgebracht, en inmiddels is alweer de tweede single, de titelsong Undefeatable, verkrijgbaar.
Het voorprogramma voor de clubtour wordt bij iedere show verzorgd door lokaal talent uit de omgeving van de club.
In Patronaat is de eer aan Blue June, singer-songwriter met inspiratiebronnen als Etta James, Patrick Watson en The Doors. Ze speelt gitaar sinds haar 15e en is er later ook bij gaan zingen.
Geïnspireerd door de blues en geboren in juni en jawel, daar was de artiestennaam Blue June. Een van haar eerste wapenfeiten was het opnemen van de ‘Roadhouse Sessions’ in een oude boerderij in Friesland in november 2012. Een serie van vier videoclips opgenomen in de verschillende nog in originele staat verkerende kamers van het leegstaande pand.
In het half uur dat haar vanavond is gegund laat Blue June op een ingetogen, maar evengoed krachtige manier zien dat ze haar mannetje staat. Ondersteund door gitarist en percussionist, later aangevuld door een trompettist zet ze een prima set neer.
Op 30 januari is de release van haar eerste EP gepland, met opnieuw een optreden in Patronaat. Wat mij betreft een aanrader.
Krystl opent solo achter het keyboard met Without You, waarmee de tot dan toe behoorlijk rumoerige zaal meteen stil is.
De show bestaat uit een vrijwel complete uitvoering van haar nieuwe album, afgewisseld met Bottles, Shy en Golden Days afkomstig van haar debuut.
Aan dat eigen werk voegt ze her en der nog interessante covers toe, waaronder een indrukwekkend mooi uitgevoerd Royals van Lorde, Blurred Lines van Robin Thicke en een complete medley van nummers van de door haar zo bewonderde Etta James.
Krystl weet van begin tot eind te blijven boeien en de zaal, gevuld met publiek van zeer jong tot oud, vermaakt zich zichtbaar uitstekend.