De Britse Lily Allen primeurde afgelopen dinsdag wereldwijd haar nieuwe single Hard Out Here via Twitter. In ons land is de single dinsdagavond in première gegaan. Met haar nieuwe single geeft Lily Allen haar kijk op seksisme in de muziekindustrie. ‘I don’t need to shake my ass for you because I’ve a brain’, aldus Allen. De single is mede geschreven door Lily Allen en oude bekende Greg Kurstin (P!nk, Kelly Clarkson, The Shins) en tevens geproduceerd door Kurstin. Hard Out Here is het eerste officiële nummer dat Lily Allen uitbrengt sinds 2009 en afkomstig van haar derde studioalbum dat in 2014 zal verschijnen. De videoclip bereikte binnen twaalf uur meer dan één miljoen kijkers op Youtube.
Naast Hard Out Here werd er afgelopen week nog een track van Lily Allen geprimeurd. Lily Allen’s cover van het Keane nummer Somewhere Only We Know wordt namelijk gebruikt in de nieuwe kerstcampagne van het grote Britse warenhuis John Lewis. De kerstcampagne werd afgelopen weekend gelanceerd en werd in de eerste 48 uur al vaker bekeken dan de hele John Lewis kerstcampagne van vorig jaar.