De Amerikaanse zangeres Lana Del Rey, bekend van haar hit ‘Video Games’, geeft op woensdag 29 mei 2013 een optreden in de Heineken Music Hall (HMH) in Amsterdam. Het uitverkochte concert in de bovenzaal van Paradiso in november 2011 was de eerste en tevens laatste keer dat ze in Nederland was. Inmiddels is haar album ‘Born To Die’ bekroond met goud (ruim 25.000 verkochte exemplaren). Kaarten voor het HMH-optreden kosten €35 excl. servicekosten en zijn vanaf a.s. maandag te koop.
Lana’s zegetocht startte, zoals zoveel recente muzikale succesverhalen, op internet. Haar opvallende verschijning en de videoclip voor ‘Video Games’ vol ogenschijnlijk toevallige, nostalgische beelden werden in korte tijd een wereldwijde bloghit. Aan de clip zit bovendien een Nederlands tintje: verschillende beelden zijn overduidelijk geschoten in ons land. Niet veel later was ‘Video Games’ ook niet van de Nederlandse radio te slaan.
‘Video Games’ werd gevolgd door Born To Die en Blue Jeans, afkomstig van haar in januari 2012 uitgebrachte debuutalbum Born To Die. In het najaar van 2012 wordt Lana wereldwijd het gezicht van H&M en brengt ze een nieuwe editie van haar debuutalbum uit, met daarop zowel H&M-track Blue Velvet als nieuwe single Ride.